Kritéria hodnocení předmětu Český jazyk a literatura pro 4. r. – 5. r.
Jazykové testy
Procenta úspěšnosti | Známka |
100 % – 90 % | 1 – výborně |
89 % – 70 % | 2 – chvalitebně |
69 % – 45 % | 3 – dobře |
44 % – 25 % | 4 – dostatečně |
24 % – 0 % | 5 – nedostatečně |
Diktáty
Počet chyb | Známka |
0 – 1 | 1 – výborně |
2 – 3 | 2 – chvalitebně |
4 – 5 | 3 – dobře |
6 – 9 | 4 – dostatečně |
10 a více | 5 – nedostatečně |
Celkové hodnocení za každé pololetí zahrnuje:
- ústní zkoušení
- diktáty a pravopisná cvičení
- jazykové testy
- slohové práce
- mluvní cvičení
- povinná četba, zápis přečtené knihy – 1 kniha za pololetí
Váha známky | |
Diktáty | 7 |
Pravopisná cvičení | 5, 6, 7 |
Jazykové testy, online testy | 5, 6 |
Slohová práce | 5 |
Ústní zkoušení | 3 – 5 |
Čtení | 4 |
Mluvní cvičení | 4 |
Povinná četba | 4 |
Aktivita a spolupráce v hodinách | 2 |
Kritéria hodnocení předmětu Český jazyk a literatura pro 6. r. – 9. r.
Jazykové testy
Procenta úspěšnosti | Známka |
100 % – 90 % | 1 – výborně |
89 % – 70 % | 2 – chvalitebně |
69 % – 45 % | 3 – dobře |
44 % – 25 % | 4 – dostatečně |
24 % – 0 % | 5 – nedostatečně |
Diktáty
Počet chyb | Známka |
0 – 1 | 1 – výborně |
2 – 3 | 2 – chvalitebně |
4 – 5 | 3 – dobře |
6 – 9 | 4 – dostatečně |
10 a více | 5 – nedostatečně |
Literární test
Počet bodů | Známka |
10 – 9 | 1 – výborně |
8 – 7 | 2 – chvalitebně |
6 – 5 | 3 – dobře |
4 – 3 | 4 – dostatečně |
2 – 0 | 5 – nedostatečně |
Celkové hodnocení za každé pololetí zahrnuje:
- ústní zkoušení
- jazykové testy na probrané učivo
- diktáty a pravopisná cvičení min. 1x měsíčně
- slohová práce 1x za pololetí
- mluvní cvičení na dané téma – 1x za pololetí
- literární testy
- povinná četba, zápis přečtené knihy – 1 kniha za pololetí
Hodnocení v ČJ a literatuře
Váha známky | |
Diktáty | 7 |
Pravopisná cvičení | 5, 6, 7 |
Jazykové testy, online testy | 5, 6 |
Slohová práce | 8 |
Literární testy | 5 |
Ústní zkoušení | 3 – 5 |
Mluvní cvičení | 5 |
Povinná četba | 4 |
Aktivita a spolupráce v hodinách | 2 |
Kritéria hodnocení předmětu Německý jazyk v 8. a 9. roč.
Váha známky | Způsob ověřování znalostí, schopností a dovedností |
10 | Velký písemný test. Ohlášený dopředu s procvičováním. |
6 – 8 | Testy z větších tematických celků. Hlášené dopředu. Konverzace a slovní zásoba v kontextu. Poslech. |
5 | Ústní zkoušení – slovní zásoba ve větách. |
3 | Ústní zkoušení – slovní zásoba po lekcích. |
4 – 6 | Malé testy a malé písemné práce. Kdykoliv. |
4 – 5 | Samostatná práce, práce ve dvojicích nebo skupině, rozhovory, kdykoliv. |
3 – 5 | Přiřazovací karty, čtení, práce s nápovědou. Kdykoliv. |
2 | Aktivita a spolupráce v hodinách. 1 x za pololetí. |
Kritéria hodnocení v předmětu Chemie v 8. a 9. roč.
Váha známky | Způsob ověřování znalostí, schopností a dovedností |
6 – 8 | Testy z větších tematických celků. Hlášené dopředu. |
3 – 5 | Ústní zkoušení |
4 – 5 | Malý test. Nepravidelně. |
3 | Test na značky a názvosloví. Kdykoliv. |
4 – 5 | Samostatná práce, práce ve dvojicích nebo skupině. |
3 | Chemkarty, přiřazovací karty. Kdykoliv. |
2 | Aktivita a spolupráce v hodinách. 1 x za pololetí. |
Kritéria hodnocení v předmětu Výtvarná výchova a Pracovní činnosti
Výtvarná výchova je předmět s převahou výchovného zaměření. Při klasifikaci se hodnotí splnění následujících kritérií:
1. Zadání
Dodržení zadaného úkolu (námět, téma práce).
2. Formát
Zvládnutí zadaného formátu (A4, A3, …).
3. Technika
Dodržení zadané výtvarné techniky (malba, kresba, koláž, …).
4. Dokončení
Dokončení práce v zadaném čase.
5. Vztah žáka k předmětu
Žák se aktivně účastní výuky, naslouchá učiteli, plní zadané úkoly, učí se estetickému vnímání i praktické rukodělné činnosti a projevuje zájem o předmět.
Hodnotící stupnice
1 – výborný: užívá vědomosti a spolehlivě a uvědoměle dovednosti, pracuje samostatně, přesně a s jistotou
2 – chvalitebný: dovede používat vědomosti a dovednosti při řešení úkolů, dopouští se jen menších chyb
3 – dobrý: řeší úkoly s pomocí učitele a s touto pomocí snadno překonává potíže a odstraňuje chyby
4 – dostatečný: dělá podstatné chyby, nesnadno je překonává
5 – nedostatečný: praktické úkoly nedokáže splnit ani s pomocí