Kritéria hodnocení předmětu Český jazyk a literatura pro 4. r. – 5. r.

Jazykové testy

Procenta úspěšnostiZnámka
100 % – 90 %1 – výborně
89 % – 70 %2 – chvalitebně
69 % – 45 %3 – dobře
44 % – 25 %4 – dostatečně
24 % – 0 %5 – nedostatečně

Diktáty

Počet chybZnámka
0 – 11 – výborně
2 – 32 – chvalitebně
4 – 53 – dobře
6 – 94 – dostatečně
10 a více5 – nedostatečně

Celkové hodnocení za každé pololetí zahrnuje:

  • ústní zkoušení
  • diktáty a pravopisná cvičení
  • jazykové testy
  • slohové práce
  • mluvní cvičení
  • povinná četba, zápis přečtené knihy – 1 kniha za pololetí
 Váha známky
Diktáty7
Pravopisná cvičení5, 6, 7
Jazykové testy, online testy5, 6
Slohová práce5
Ústní zkoušení3 – 5
Čtení4
Mluvní  cvičení4
Povinná četba4
Aktivita a spolupráce v hodinách2

Kritéria hodnocení předmětu Český jazyk a literatura pro 6. r. – 9. r.

Jazykové testy

Procenta úspěšnostiZnámka
100 % – 90 %1 – výborně
89 % – 70 %2 – chvalitebně
69 % – 45 %3 – dobře
44 % – 25 %4 – dostatečně
24 % – 0 %5 – nedostatečně

Diktáty

Počet chybZnámka
0 – 11 – výborně
2 – 32 – chvalitebně
4 – 53 – dobře
6 – 94 – dostatečně
10 a více5 – nedostatečně

Literární test

Počet bodůZnámka
10 – 91 – výborně
8 – 72 – chvalitebně
6 – 53 – dobře
4 – 34 – dostatečně
2 – 05 – nedostatečně

Celkové hodnocení za každé pololetí zahrnuje:

  • ústní zkoušení
  • jazykové testy na probrané učivo
  • diktáty a pravopisná cvičení min. 1x měsíčně
  • slohová práce 1x za pololetí
  • mluvní cvičení na dané téma – 1x za pololetí
  • literární testy
  • povinná četba, zápis přečtené knihy – 1 kniha za pololetí

                                         Hodnocení v ČJ a literatuře

 Váha známky
Diktáty7
Pravopisná cvičení5, 6, 7
Jazykové testy, online testy5, 6
Slohová práce8
Literární testy5
Ústní zkoušení3 – 5
Mluvní  cvičení5
Povinná četba4
Aktivita a spolupráce v hodinách2

Kritéria hodnocení předmětu Německý jazyk v 8. a 9. roč.

Váha známkyZpůsob ověřování znalostí, schopností a dovedností
10Velký písemný test. Ohlášený dopředu s procvičováním.
6 – 8Testy z větších tematických celků. Hlášené dopředu. Konverzace a slovní zásoba v kontextu. Poslech.
5Ústní zkoušení – slovní zásoba ve větách.
3Ústní zkoušení – slovní zásoba po lekcích.
4 – 6Malé testy a malé písemné práce. Kdykoliv.
4 – 5Samostatná práce, práce ve dvojicích nebo skupině, rozhovory, kdykoliv.
3 – 5Přiřazovací karty, čtení, práce s nápovědou. Kdykoliv.
2Aktivita a spolupráce v hodinách. 1 x za pololetí.

Kritéria hodnocení v předmětu Chemie v 8. a 9. roč.

Váha známkyZpůsob ověřování znalostí, schopností a dovedností
6 – 8Testy z větších tematických celků. Hlášené dopředu.
3 – 5Ústní zkoušení
4 – 5Malý test. Nepravidelně.
3Test na značky a názvosloví. Kdykoliv.
4 – 5Samostatná práce, práce ve dvojicích nebo skupině.
3Chemkarty, přiřazovací karty. Kdykoliv.
2Aktivita a spolupráce v hodinách. 1 x za pololetí.

Kritéria hodnocení v předmětu Výtvarná výchova  a Pracovní činnosti

Výtvarná výchova je předmět s převahou výchovného zaměření. Při klasifikaci se hodnotí splnění následujících kritérií:

1. Zadání
Dodržení zadaného úkolu (námět, téma práce).
 2. Formát
Zvládnutí zadaného formátu (A4, A3, …).
 3. Technika
Dodržení zadané výtvarné techniky (malba, kresba, koláž, …).
 4. Dokončení
Dokončení práce v zadaném čase.
5. Vztah žáka k předmětu
Žák se aktivně účastní výuky, naslouchá učiteli, plní zadané úkoly, učí se estetickému vnímání i praktické rukodělné činnosti a projevuje zájem o předmět.

Hodnotící stupnice

1 – výborný: užívá vědomosti a spolehlivě a uvědoměle dovednosti, pracuje samostatně, přesně a s jistotou

2 – chvalitebný: dovede používat vědomosti a dovednosti při řešení úkolů, dopouští se jen menších chyb

3 – dobrý:  řeší úkoly s pomocí učitele a s touto pomocí snadno překonává potíže a odstraňuje chyby

4 – dostatečný:  dělá podstatné chyby, nesnadno je překonává

5 – nedostatečný:  praktické úkoly nedokáže splnit ani s pomocí